Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Bibliotheek E. Anseele
17 --- 241*06 --- #GROL:SEMI-241.1 --- Moraaltheologie (algemeen) --- #gsdb5 --- 241 --- Geloof en ethiek --- 241*06 Moraaltheologie: methodiek --- Moraaltheologie: methodiek --- Filosofische ethiek --- Christian moral theology
Choose an application
Christian pastoral theology --- #gsdb12 --- 251*3 --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Liturgie --- #GGSB: Homiletiek --- Praktische methodiek en didaktiek van de verkondiging --- 251*3 Praktische methodiek en didaktiek van de verkondiging --- Liturgie --- Homiletiek
Choose an application
#GGSB: Pastoraal gesprek - begeleiding --- rouw (x) --- seksueel geweld (x) --- 253*21 --- 253 --- Academic collection --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdb6 --- pastoraal --- crisis (x) --- psychiatrie --- palliatieve zorg --- 253*21 Pastorale methodiek --- Pastorale methodiek --- Zielzorg. Pastoraat --- Christian pastoral theology --- Christelijke pastoraaltheologie. --- Pastoraal --- Pastoraal gesprek - begeleiding
Choose an application
kennisleer --- Theory of knowledge --- scepticisme --- spiritualiteit --- postmodernisme (filosofie) --- cultuurfilosofie --- Filosofie --- Philosophie --- levensbeschouwingen --- 16 --- Academic collection --- #gsdbf --- #GBIB:CBMER --- #GOSA:V.A.M --- #WSCH:AAS2 --- filosofie --- #A9505A --- #GGSB: Filosofie --- 2 --- 008 --- Logica. Kennistheorie. Logische methodiek. Wetenschapsfilosofie --- 16 Logica. Kennistheorie. Logische methodiek. Wetenschapsfilosofie --- Filosofie : primaire teksten --- Wetenschapsfilosofie --- 16 Logic. Epistemology. Theory of knowledge. Methodology of logic --- Logic. Epistemology. Theory of knowledge. Methodology of logic
Choose an application
Enseignement secondaire --- Methodologie --- Middelbaar onderwijs --- Méthodologie --- #GSDBP --- 371.322.6 --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- studeren --- studiemethode-begeleiding --- studievaardigheden --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- Study methods --- studiemethoden --- Studiemethode --- C6 --- studiemethode --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
C6 --- lager onderwijs --- ouders --- grootouders (x) --- 450.8 --- basisonderwijs --- grootouders --- huiswerk --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Didactics of primary education --- Educational sciences
Choose an application
In deze bundel gaan verschillende auteurs dieper in op enkele conflicten binnen de kerk. Daarnaast reikt de bundel handvaten aan voor pastores en vrijwilligers binnen een pastorale context. Het boek is een realisatie van het Centrum voor Vredesethiek, het Academisch Centrum voor praktische theologie en de Faculteit Theologie van de K.U.Leuven. In een eerste bijdrage ontleedt Caroline Van Damme de machts- en conflictmechanismen binnen organisaties. Daarna volgen bijdragen over conflicten in de context van het pastoraat, een geweldloze communicatie als houding en methode, het voorkomen en vermijden van conflicten tussen pastores en vrijwilligers, het gebruik van conflicten als uitdaging voor de persoonlijke groei, en de manier waarop Jezus in het evangelie omgaat met conflicten. Ten slotte gaat Mary Ann Hinsdale in op de conflicten binnen de kerk op macroniveau.
Christian pastoral theology --- Conflict management --- Pastoral care --- Power --- 230.7 --- christendom --- conflicten --- conflicthantering --- geweldloze communicatie --- Pax Christi --- #GGSB: Pastoraal gesprek - begeleiding --- Care of souls --- Cure of souls --- Church work --- Pastoral counseling --- Pastoral theology --- Conflict control --- Conflict resolution --- Dispute settlement --- Management of conflict --- Managing conflict --- Management --- Negotiation --- Problem solving --- Social conflict --- Crisis management --- Religious aspects&delete& --- Christianity --- Christendom; Verzamelde opstellen --- C1 --- conflictbeheersing --- pastorale werk(st)ers --- 244.2 --- Conflicten --- Katholicisme --- Macht --- Academic collection --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdb6 --- 253*21 --- 253*21 Pastorale methodiek --- Pastorale methodiek --- Kerken en religie --- Kerk en maatschappij --- Kerken --- Maatschappij --- Conflicthantering --- Christelijke pastoraaltheologie. --- Kerk (gebouw) --- Conflict --- Kerk (geloofsgemeenschap) --- Pastoraal gesprek - begeleiding --- Pastoraal --- Religious aspects
Choose an application
Mooss (Vlaamse vzw voor kunst- en erfgoededucatie) is ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, dan zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring. Als je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek, dan kan je wel systemen gebruiken die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar je kan ze niet vernieuwen en moeilijk aan complexe situaties aanpassen. Als je enkel weet wat werkt, maar niet begrijpt waarom, dan ben je veroordeeld tot herhaling. In het steeds complexer wordende landschap van jeugd en kunst is dat geen goede uitgangspositie. Daarom heeft Mooss altijd veel energie gestoken in de theoretische en methodische onderbouw van haar werking.Ook de eisen die Mooss zichzelf stelt op het vlak van inclusie vragen om een aangepaste methodiek. Als je probeert om niemand uit te sluiten, op basis van welke kenmerken ook, dan heb je een methodiek nodig die je in staat stelt om iedereen te begeleiden. Als je de methodiek beheerst om te kunnen differentiëren, dan kan je veel verschillende zinvolle kunstervaringen tegelijk mogelijk maken. De kunst- en erfgoedbemiddelaar is een druk bezet vrouw/man, met weinig tijd om zich in de uitgebreide literatuur over theorie, methodiek en best cases te verdiepen. Dit nieuwe methodiekboek moet hier in alle sectoren waarin wordt bemiddeld tussen publiek en kunst of erfgoed een helpende hand reiken
#PBIB:+116.14 --- C3 --- erfgoed --- kunstwetenschap --- 700.7 --- kunsteducatie --- methodiek --- 456.7 --- Kunsteducatie --- Erfgoededucatie --- Kunstonderwijs --- sociaal-cultureel werk --- kunst --- kunstonderwijs --- Hein George --- vakdidactiek --- kunstpedagogie --- Csikszentmihaly Mihaly --- Kolb David --- Gardner Howard --- Parsons Michael --- 373.67 --- 456.8 --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Kunst en cultuur --- Expressievakken; algemeen - Lichamelijke opvoeding --- 374 --- cultureel erfgoed --- Erfgoededucatie. --- Didactics of the arts --- cultuureducatie --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Art --- Study and teaching --- Cultural property --- Protection --- PXL-Education 2015 --- didactiek van de kunst --- erfgoededucatie --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunst --- Erfgoed --- Kunsten --- Methodiek --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- cultureel erfgoed. --- kunsteducatie.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|